Slik går du frem for å skaffe politiattest

1. Klikk på denne linken for å komme til idrettsforbundets nettside «politiattest for idrettslag»

2. Velg «idrettslagets bekreftelse» et stykke ned på siden og hent opp skjemaet «bekreftelse på formål med politiattest» og lagre det på PCen. Fyll deretter ut skjemaet med navn og personnummer (11 siffer).

3. Under formål med attesten skriver man at man er trener. Arbeidsgiver er Hunstad Fotballklubb.

4. Utfylt skjema sendes til post@hunstadfk.no

5. Skjemaet vil bli underskrevet av daglig leder i klubben og deretter returnert til den som søker om politiattest.

6. Søkeren skanner inn bekreftelsen fra klubben og vedlegger den i en elektronisk søknad om politiattest.

7. Etter at søknaden er behandlet av politiet vil den bli returnert til søkeren selv. Vedkommende må da fremvise den overfor daglig leder i Hunstad FK. Selve attesten beholder søkeren selv.